Geld als hulpmiddel

De druk moet van de ketel

Met vanzorgvoorzien.nl werken we aan de oplossingen om personeelsschaarste en hoge zorgkosten op te lossen daarom:
1. Nemen wij moreel en ethische beslissingen
2. Zijn wij transparent, eerlijk en oprecht

Dus vandaar de vraag, wie bezit er het minst? de cliënt, de zorgverlener of de zorgverzekering?
Het oprechte, de meeste eerlijke en ook het meest morele perspectief is te accepteren dat dit de cliënt is.



Hoe werkt dit?

Bij vanzorgvoorzien.nl betaalt de cliënt eerst de hulpverlener voor zijn dienstverlening dit kan soms handje contantje zijn, soms via banktransactie (pinpas en/of creditcard). Afhankelijk of de hulpverlener in bezit is van een remote pinapparaat. Of soms via de Sociale verzekeringsbank middels het persoonsgebonden budget van de cliënt.

De cliënt kan dus altijd haar eigen budget bepalen en de hulpverlener kiezen die bij hen past.

De hulpverlener kan zijn eigen uurtarief bepalen ook al is hij/zij werkzaam bij een werkgever.

Het pgb

Indien de cliënt een wmo verklaring heeft en pgb vergoeding krijgt kan de cliënt een hulpverlener met de pgb badge op vanzorgvoorzien.nl oproepen. In dit geval betaald de sociale verzekeringsbank de hulpverlener.

Indien onder contract bij een werkgever

De cliënt betaald de hulpverlener omdat de hulpverlener zijn/haar eigen uurtarief bepaald. De hulpverlener betaalt de zorgverlener indien hij/zij daar werkt, om belangverstrengeling te voorkomen.

Waarom deze methode?

De zorgverlener (werkgever) dient de kosten van de hulpverlener voor de desbetreffende afspraak via rekening te vereffenen of als tegoed te innnen om het voor haar werknemer mogelijk te maken prestatie bonus te verdienen. Deze vereffening is weliswaar op eigen verantwoording (Én dit is een vooraf bepaald tarief per uur).

De hulpverlener kiest dus zijn/haar eigen tarief, waarvoor de cliënt betaald (dit zijn minimaal de eventuele kosten van zijn/haar werkgever.), maar dit kan dus meer zijn.

De zorgverlener declareert voor de cliënt indien in bezit van een agb-code en indien de zorgvelening m.b.t. die afspraak gedeclareerd of vergoed kan worden.
De hulpverlener met een pgb badge krijgt door een cliënt met recht op pgb dus uitbetaald door de sociale verzekeringsbank. De cliënt ontvangt dus bijvoorbaat informatie of de kosten van de hulpverlener vergoed of gedeclareerd kunnen worden indien de hulpverlener in dienst is bij de zorgverlener of indien de hulpverlener BIG geregistreerd formeel pgb-zorgverlener is.
De cliënt kan de afspraak altijd cancellen.



Besparing voor cliënten

vanzorgvoorzien.nl heeft doormiddel van cbs statistieken onderzocht wat de leeftijdsgroepen zijn die het meeste risico lopen en zorg nodig hebben. Daarnaast heeft het, het kapitaal van drie segmenten ook onderzocht. Hieruit is gebleken dat wanneer het leven van cliënten ingedeeld word in 10 * 10 jaar, 6.8/10 levensjaren het minst risico vol blijken zonder verzekering. Dit is jaarlijks een besparing van 6/7 maanden per jaar, aan zorgverzekering.
De mogelijkheid tot ambulante zorg "on demand", tegen rechtstreekse betaling kan hen dus ook een hoop geld besparen in bepaalde levensstadia, indien gemoedsbezwaard aangetekend en slim gebruik van gemaakt (dit is echter wel geheel op eigen risico en niet ons advies). Ons advies luidt als volgt: wilt u niet wachten op hulpverlening zoals nu wel het geval is, meld u dan aan op vanzorgvoorzien.nl



Eerlijke verdiensten voor hulpverleners

Op vanzorgvoorzien.nl bepaald de hulpverlener wat de cliënt moet betalen niet de zorgverlener.

Dit kan fluctureren en aangepast worden ten alle tijden maar staat vast op verzoek van de cliënt om een afspraak te maken.
Hulpverleners kunnen het gemiddeld uurtarief op de home pagina van onze website bekijken per beroep/zorgsegment

Op uitnodiging van een zorgverlener of door uw uitnodiging aan uw zorgverlener zijn jullie (cliënt en werknemer) nu vrij om kosten en inkomen voor zorg zelf te bepalen en gelijktijdig elkaar belonend van zorg te voorzien.

Dit word gerealiseerd doordat wij uw zorgvelener en/of werkgever vooraf vragen om akkoord te gaan om budget voor u vrij te maken. Dus ook de kosten te bepalen voor haar werknemers om vanzorgvoorzien.nl maatschappelijk aan te kunnen bieden..



Kosten voor de zorgverlenende partijen

Indien een zorgverlener (een organisatie, denk aan; pratijken, ziekenhuizen, gemeenten en/of andere instellingen) gebruik wilt maken van een ambulante zorg planner, en/of deze wilt implementeren voor de organisatie van ambulante opdrachten, afspraken met cliënten en de daarvoor inzetbare en bevoegde hulpverleners. kunnen zij haar cliënten en ambulant zorgpersoneel een uitnodiging sturen vanuit het IWI portaal. Voor beide doelgroepen is er een dus klein maandelijks budget nodig om hen te voorzien van een persoonlijk account.

Samenwerken als bestaande zorgverlener met vanzorgvoorzien.nl betekend letterlijk "partners voor life"

Samen werken met ons verbeterd het leven van uw dierbaren het geeft de essentie terug aan uw werknemers (hulpverleners) en wint de vertrouwen van cliënten

U dient voor de werknemer (zorg/hulpverlener) en uw cliënten dan weliswaar 3,95 en 9,95 euro per maand te betalen

Maar daartegenover staat:

1. dat de cliënt en de hulpverlener zelf de afspraken inplannen.

2. U makkelijker personeel vind en een grote groep cliënten kan helpen.

3. De werknemer uw uurkosten voor hen terug moet verdienen.

4. U omzet gegenereerd op een zelf regulerend ambulant team.

Bij uitnodiging van uw zorgverlener/werkgever, instelling, praktijk of de gemeente worden afspraken voorafgaande gedefiniëerd of deze vergoed of gedeclareerd kunnen worden voor de cliënt.
Daarnaast retourneerd de zorgverlener zowel de cliënt als de hulpverlener (werknemer) de maandelijkse kosten.
U heeft zo dus altijd een jaar gratis hod! (hulp on de mand).
U krijgt altijd uw maandelijksbedrag geretourneerd

Bekijk hier de HOD pakketten Afspraken wijzigen Cliënt bij zorginstelling?